Yazar:   Hikmet Anıl Öztekin Sayfa Sayısı:  221 Baskı Yılı:  2015 Yayın Evi:  Yakamoz Kitap Hikmet Anıl Öztekin'in...

Eyvallah Kitap Yorumu

/
2 Yorumlar
Yazar: Hikmet Anıl Öztekin

Sayfa Sayısı: 221

Baskı Yılı: 2015

Yayın Evi: Yakamoz Kitap


Hikmet Anıl Öztekin'in son kitabı olan eyvallahı da okudum. Bu kitap diğer Elif gibi sevmek kitapları gibi gül kokulu değil; fesleğen kokulu bir kitap. Zaten yazarda kitapta sürekli fesleğene seslenmiş. Hatta bana göre biraz abartılı olmuş. Çünkü çoğu sayfalarda 'eyvallah' ve 'fesleğen' kelimelerini çok fazla kullandığı için; sanki kitapta bir tekrar söz konusuymuş hissine kaptırılıyor.

Eyvallah kelimesi aslında ne kadar dolu ve güzel anlamı olan bir kelime. Ama maalesef ki biz bayanlar olarak bu kelimeyi erkeklere kaptırmış bulunmaktayız. Toplum içinde sanki bir erkek kelimeymiş gibi algılandığı için bayanlar pek kullanmaz. Zaten kullansalar da başta hem cinsleri olmak üzere ters bakışlara maruz kalınır. 

Bu kitap ilk başlarda da zaten isminden dolayı çok ilgilimi çekti ve okumaya başladım. Kitap yazarın diğer kitapları gibi öyle şiir tarzından ziyade yazı cinsinde yazmış. Ama yinede şiir olayından tam uzaklaşamamış. O yüzden şiir ve yazı arası bir şey olmuş. Bazı bölümleri evet biraz sıktı. Ama genel olarak hayattan konuları işlediği için bir bakıma dertleşme kitabı gibi olmuş. Hatta bir bölüm resmen benim yarama tuz bastı.
''Ağlama Diyenler Yüzünden Hep
Ağlayabilecek kadar güzel bir kalbimiz varken; neden ağlamayız? Ağlamak insani bir duygu değil mi? Yoksa ağlamanın kötü bir şey olduğunu mu öğrettiler bize? Ağlamak kötü bir şey mi dediler?
Evet dediler. Ağlamanın ayıp bir şey olduğunu öğrettiler bize.''

 Yukarıdaki bölüm Eyvallah kitabından bir bölüm. bence çok doğru bir tespit. özellikle erkekler için söylenen ''erkekler ağlamaz'' gibi saçma sapan söz yüzünden bazen 9 yaşındaki küçük adamım duygusunu saklayıp, ağlamamaya çalışması beni çok üzüyor. Tamda bu problemimin üzerine bu yazıyı okumak bana çok iyi geldi. Hatta ailedeki diğer erkek fertlerine de bu bölümü okutup. Ağlamanın ne kadar güzel bir duygu olduğunu ağlayabilen insanların kalbi güzel olduğu için ağlayabildiğini. Ağlamanın da en az gülmek kadar insani bir duygu olduğu anlattım. Sizce anlamışmılardır? Anlamış gibiydiler... Umarım anlamışlardır...

Bence bu tarz kitaplar herkesin kütüphanesinde olmalı. Çünkü ara ara dertlendiğiniz de ya da hava yağmurlu olduğu için içiniz bunaldığında hemen bu kitabı açıp, okuyun. O zaman yağmura ve dertlenize bakış açınız bambaşka olacak eminim...

Hoşça kalın.






Bana Ulaşabileceğiniz Diğer Sosyal Hesaplarım


Diğer Benzer Yazılar

2 yorum:

En İyi Tarif Blogları
Bumerang - Yazarkafe
Blogger tarafından desteklenmektedir.